STOLT JAG ÄR

Oftast när jag är ute med Bozz är han lös, dels för att han tycker det är roligare, jag tycker det är roligare och för att man kan träna inkallning m.m. Men så fort vi möter någon säger jag Fot till Bozz och då sätter han sig vid mina ben och sitter där tills dom passerat. Och idag hände det när vi var ute, det kom ett äldre par emot oss och jag säger då Fot och han sätter sig vid mina fötter. När dom är vid oss stannar dom och kvinnan säger :

- Nemen vilken duktig hund! Han måste ju bara vara valp.
Jag: Tack så mycket, ja han är bara 5 månader.
Kvinnan: Jaa för inte ens nu rör han sig när vi står här brevid. ojoj vilken duktig och hemskt söt hund.
Jag: hehe ja söt är han också.
Kvinna: För oftast så kommer det hundar emot en som är lösa och det är ju lite obehagligt även fast dom kanske är snälla.

Och det är precis så jag tycker. Det värsta som finns är när hundar springer lösa och ägaren har ingen pli på hunden. Så springer hunden emot en även fast det är jätte snäll så är det jävligt obehagligt för alla hundar är inte alltid så snälla heller. Det kan man ju aldrig veta om någon annas hund. Och vet man inte säkert om ens hund kommer att lyssna så ska man inte ha den lös heller!

Ajja, det hände oss idag iaf och det är ju ALLTID lika roligt att höra att Bozz är så söt, fin och lydig :D Då växer mamma några centemeter :D

Stackars den som ingen Bozz har!


Kommentarer
Postat av: N

NÄE, stackars dom som ingen bozz eller ozzy har ! :P

2011-02-21 @ 12:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0