JAG ÄR KING PÅ ATT JOBBA

För några veckor sen fick jag hem ett brev från Gävle sjukhus, blev lite rädd och undra va dom hade skickat brev till mig för så rev upp det ganska snabbt och där i kuveret ligger det 2 papper och på båda står det Anställningsavtal. Hmm Vafan tänkte ja. Läste längre ner och det var för vikare på kirurgavdelningen. Asså ingen hade sagt nått till mig och jag hade varit där EN natt , hade aldrig varit där innan , inte ens praoat där under skoltiden som typ alla får göra. Så det var ju helt nytt för mig och på morgonen när jag slutade och skulle gå hem så berättade dom jag jobbat med under natten till morgonpersonalen att jag var så himla duktig fast jag aldrig hade varit där och dom hoppades även på att 2 av deras undersköterskor skulle få jobb nere på röntgen då dom sökt dit för då kunde jag få deras jobb sa dom. det är så roligt att höra sånt :) Sen efter det där så ringer bemaningen för timvikarie på sjukhuset och frågar om jag kan tänka mig jobba någon annastans på sjukhuset eftersom jag var ju så himla duktig på kirugen. Man växer alltid någon centimeter då hihi. Men nu när dom ring så har jag ALDRIG kunnat. Alltid haft andra jobb eller inte varit i Gävle och dom ringer alltid någon timme innan man ska vara där, nästan aldrig dagen innan. Som när vi åkte till tallinn ringde dom först och fråga om jag kunde jobba på kirugen, kunde ju inte. Sen ringde PFV och fråga om jag kunde jobba på lördag dag, kunde ju inte. Sen ringde dom från sjukhuset igen och fråga om jag kunde jobba natt på infektion ( där var jag sommaren 2007 och älskade att jobba där ) men kunde ju inte. Sen ringde Aziz ( personal från vallongården) och frågade om jag kunde jobba lördagnatt, kunde ju inte. Så jävla typiskt !!!!! Sen nu skickar sjukhuset ett sms och fråga om jag kan jobba från 14.30-22.00 på infektion, kan ju inte för 15.00 ska jag intervjuv. Och några minuter efter det första sms får jag ett till och då gäller det också infektion fast från 22.00-07.00 som jag då svara Ja på men ingen aning hur det går till nu ? Man kan ju bara svara ja eller nej på dom sms och har aldrig gjort det så ringer dom upp eller ska jag bara anta att jobbet är mitt ? haha får vänta ett tag sen får jag ringa om inte dom gör det så jag vet.

Ajja, somnade 3 inatt och vaknade 7 då älsklingen gick upp och SMÄLDE i ALLA köksluckor så nu kan jag inte somna om, tack baby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0