IDA ÄR ARG!

Förstår mig inte på människor som lägger dit ett smeknamn på facebook mellan sitt riktiga förnamn och efternamn, så jävla töntigt !!!!!!! typ som, sötnosen, stordrickan, fisen, apan m.m.
asså snälla väx upp...
och så finns det en till sak jag blir så irriterad på eller förbannad rättare sagt! Människor som helt plötsligt kommer på en solig dag att idag ska jag skaffa hund och så köper dom en hund och efter några år när dom mognat till och kanske märker att dom vill göra nå mer med livet som resa jorden runt , vara utomland i flera månader, jobba 24h om dygnet, festa, plugga, flytta till en annan stad så mamma inte längre kan ta hand om hunden när ni gör nå annat,  ja då säljer ni dom, hur funtad får man bli!!! en hund är ju förfan precis som ens egna lilla barn... så när ni väl får barn ska ni sälja dom sen när ni märker att ni vill nå annat i livet och inte vill ha dom längre ? åh blir så arg och ledsen när stackar människor gör så... förstår om man måste sälja sin hund av allvarliga skäl som om  man skulle bli av med jobbet tex. då kan man inte råfört .. men ni andra, ni skulle väl förfan tänkt på detta innan hundköpet? en hund är inte en liten leksak som man ger bort när man inte vill nå mer...förstått?
man ser liksom hela tiden på blocket folk som säljer sina hundar när dom är 3,4,5 år ! stackar hundar säjer ja bara.

Kommentarer
Postat av: annica

håller med! sånt där gör mig så arg, okey om man inte kan ge hunden det bästa, hunden ska inte behöva lida. Men då SKAFFAR MAN INTE HUND från första början. :@ haha blev arg nu :p

2010-11-08 @ 16:47:47
URL: http://yamaica.blogg.se/
Postat av: ida

precis ! kanske ska tänka över ett hund köpt först det är liksom inte som att gå och handla ett paket mjölk -.- men när ska du köpa hund då ? :D

2010-11-08 @ 18:18:16
Postat av: annica

ne menar det, folk vill bara ha och ha men tänker inte på alla konsekvenser med. jag vet inte åh, vill så gärna ha nu men vet inte om min lägenhet är för liten? fast kmr ju vara ute med den så mkt som möjligt så vet inte om det spelar så stor roll då? ^^

du då när ska du få din lilla mopsie? :D

2010-11-08 @ 23:55:15
URL: http://yamaica.blogg.se/
Postat av: ida

ja dom tror att de är nån jävla leksak bara..neee vrf då ? vet många som har stor och många hundar i lägenheter och de går ju bra, och om du har hund vet jag iaf att du går ut med hunden och tar hand om den till de bästa :D men vad vill du köpa för hund då ??? jag vet inte men ska spara så mkt som möjligt nu :) kanske blir till våren ? :D

2010-11-09 @ 11:47:23
Postat av: annica

ja vafan den kanske inte mår så dåligt om man bor lite litet. hiihi jaa klart jag har så mkt kärlek att ge så behöver ju en vovve att skämma bort ;D åååh vad roligt då måste vi ju gå på hundpromenader fan va gulligt med en liten mops :D vet inte vad jag vill ha, funderar på att adoptera en hund som är på ett sånt där hundstall och har blivit räddade från avlivning. ska fundera lite =)

2010-11-09 @ 14:29:12
URL: http://yamaica.blogg.se/
Postat av: ida

åh de har jag också funderat på de vore ju toppen :D lite välgörenhet är väl aldrig fel, haahah :D en Shiba kanske om du vill ha en valp ? såg en sån på jobbet , fyfan va söta dom va :D:D:D:D

2010-11-09 @ 22:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0