JUST DE!

Måste tydligen reda ut en sak. Jag tog studenten 2008 som undersköterska och har sedan dess jobbat inom vården och vet vad jag prata om. I skolan däremot så hade man fått en bra uppfattning om vilka arbetsuppgifter en USKA ska ha. Men när man då kom ut i arbetslivet va de inte ens i närheten av det man hade lärt sig, och då började jag jobba direkt på ett äldreboende och jobbat där över 2 år nu. Tro mig jag gillar mitt gammla jobb och jobbar även där nu när jag kan. Men inom äldrevården kan vem som helst jobba , tro mig för det är definitivt inge USKA jobb. Det enda som är skillnaden där är lönen som är bättre om man är utbildad. Så.. När jag skrev för ett tag sen att jag älskar mitt nya jobb på UVA och att de andra inne liggande avdelningar är hemska så menar jag ju självklart inte alla men dom avdelningarna jag har varit på ( tex 112an ,111AB ,109an ) så har jag SETT och hört av folk som jobbat där och även dom som jobbar där fortfarande att det är så jävla slitit, skit jobb rent ut sagt ! Det är torka bajs, kiss, mata, lyfta tunga lyft upp och ner hela dagarna precis som äldrevården har jag fått höra x antal ggr. Så det är helt annorlunda på UVA tex. Där är det arbetsuppgifter som en USKA egentligen ska ha sen bara för att jag skrev det så förstår jag verkligen inte vrf ni ska ta så illa upp för jag sa väl inge illa om just er ? Sen förstår jag mkt väl att UVA/IVA & AVA är snarlika och att AVA också är fruktansvärt bra för en USKA att jobba . För där skulle jag också vilja pröva på att jobba. Det är väl dom 3 avdelningarna som är dom mest oförutsägbara avdelningarna på sjukhuset ? ingen dag är den andra lik. och ingen inriktning som man specieliserar sig på som cancer sjuka eller brytna armar och ben.  det skulle jag inte vilja . jag vill ha så mkt olikt varje dag. Så jag vet vad jag prata om när det handlar om vården och tkr inte nån ska bli upprörd för att jag skriver det jag tycker och tänker på min blogg. men nu förstår ni kanske hur jag menar ? :)

ajja . Helgen va ju super rolig iaf :D Jag & Nina hade roligt så det tycker jag vi ska göra om. 
men nu är det en ny vecka och nya tag. Jobbar hela veckan och helgen till nästa måndag :(skulle vara ledig imon men då va de en sjuk så vara bara att ställa upp. Går även av på fredag kl 16 från sjukhuset sen hem och sova sen upp 21 och åka till Vallon och jobba natten där. Slutar 7 på lördag morgon och då blir det hem och sova för sen upp kl 14 för att åka tillbaks och jobba på JL , sen natt på söndag och går av på måndag morgon så då blir det sova hela den dagen sen på tisdag nästa vecka asså så är det bara upp kl 6 och åka till Vallon och jobba där , slutar kl 13 och då blir det att åka till sjukhuset och fortsätta med kvälls jobb där.. Sen fortsätter hela den arbets veckan på tills måndag morgon veckan efter den. asså herregud. Märker nu hur mkt jobb jag tagit åt mig och börjar bli orolig hur jag ska orka ! För på hela Niclas semester så är jag ledig 2 dag på hans 3 veckor !  var av att på dom 2 dagarna så går jag av kl 7 på morgonen så då ska ju ja sova så blir att inte göra nått med min älskling :( ! Eller sista helgen på hans semester va ja ledig lörda-sönda så då ska vi väl klämma in nått . Sen har ju han 2 veckor kvar att ta ut så de blir väl i augusti-september så då åker vi väl nånstans :) !

ne ska väl hämta min fulla Niclas nu på tågstation, han har varit på eckerö med krille, tobbe, frida & emlie.. Och han har köpt en passoa till mig :D så nu kan vi festa Katta  , hihi :D !


Kommentarer
Postat av: Carro

Nä, jag tog inte illa upp, tycker bara inte du ska dra alla över samma kam :) Men det är möjligt att det är enbart skitgöra på andra avdelningar, har för mig att uskorna på kirurgen i Sollefteå (där jag hade ssk-praktik) mest fick göra sånt där tröök.. Tur att vi hamnat på bra ställen där även uskorna får göra roliga saker! :D

2010-07-19 @ 17:40:58
URL: http://caroliinestankar.blogspot.com
Postat av: Emma

Helt rätt :)

2010-07-19 @ 17:50:32
Postat av: Anonym

ne men drog inte heller ja vet ju :) och om dom flesta säger det också :D

2010-07-20 @ 01:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0