JOBB OCH JOBB

Har jobbat sen i måndags men imorgon när jag egentligen skulle vara ledig så fick ja samtal från Vallon. Tackade ja till jobb imorgon på KM :) har ju inte varit där sen April. Men de ska bli så roligt, läängtar :) !!! Sen sa jag faktiskt ifrån jobb på söndag där för sen börjar ja på sjukhuset måndag - fredag ! Sen fick jag även en annan lördag och 3 nätter :) sen har dom ringt som galningar här nu och vill att ja ska jobba ikväll men då jobbar ju ja på sjukan sen skulle ja fått 4 andra dagar för jag tänkte om det va dag på vallon och ja jobba kväll på sjukhuset samma dagar så kunde ja ju bara åkt från  de ena till de andra men såklart va de ju exakt samma tider ! tråkigt !

ajja, går bra på sjukan iaf och det är roligt ! Sa till mina arbetskamrater att jag vela jobba på avdelning istället ( där det är inne liggande patienter ) , Men FYFAN va jag ångrar mig. När jag går och lämnnar av patienterna efter operation till där dom ligger inne så tycker jag så fruktansvärt synd om alla undersköterskor som jobba på dom avdelningarna. Dom sliter arselet av sig och är precis som ett äldreboende ju, troka skit och kiss och upp och ner , ge mat och mata m.m.. Plus att dom bara specificerar sig på just deras inrikting på avd. ne usch  !!! jag är så lyckligt lottad att få va på UVA nu. Där vet man aldrig vad som kan hända för det är olika operationer var eviga dag. Enda dagen ser aldrig ut som en andra ! Ta ven prover, ta HB & Glucos, sätta kateter - tappa , ta bort kateter, sår omläggningar, koppla på bevakningen , skriva upp ekg, puls, blodtryck & satrations värderna,  sätta dropp ! asså verkligen jobb som en undersköterska ska få göra ! men de enda jag saknar egenligen är att man saknar den här närheten med alla patienter för hos oss ligger dom bara några timmar sen kommer nya men hellre UVA och jobba som en undersköterksa än en avd och slita ut sig som en jävla slav. så snacka om att jag är lyckligt lottad :) !

ajja , måste ju berätta att Mustangen gick igenom besiktningen utan minsta problem :D så när jag träffa Ecce på jobbet för hon städar hos oss  :D så berätta hon att det finns en Hedesunda crusing, hahah låter ju jätte roligt :) ! så självklart vi drar dit med mustangen nästa lördag och festar :D sen efter crusingen blir det fest på Sandsnäs, myys ju :D ! hihi. lääängtar !


Kommentarer
Postat av: Ecce

Jaa ni måste höra av er när ni kommer till häsen nästa lördag då så kan vi partaja lite ;) Lycka till på jobbet :)

2010-07-10 @ 22:07:11
URL: http://eccee.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag jobbar som undersköterska på AVA där patienter ligger inne och det är klart att man får hjälpa de till toaletten eller mata om de behövs. Men jag gör även exakt de grejerna du rabblar upp plus mycket mer, så tror nog inte att det är så stor skillnad, Ida!

2010-07-18 @ 16:30:21
URL: http://caroliinestankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0