DAG 5 ; VAD ÄR KÄRLEK

Kärlek är ett stor ämne och kärlek kan man ge till många. Inte bara personer. Djur eller saker tex.

Men när jag hör ordet kärlek tänker jag genast på min underbara pojkvän Niclas. Han är kärlek. Han ger mig massor av kärlek. Kärlek för mig är när två personer älskar varandra från botten vad sina hjärtan, som lyssnar på varandra och ställer upp för varandra i vått och torrt. Som kan lita på varandra fullt ut.
Det är kärlek för mig, värme och ömhet.
Min kärlek till Niclas är så oerhört stor så det går inte att beskriva. Jag älskar honom över allt annat. Han är min bästa vän och han betyder självklart allt för mig.
men kärlek är inte alltid så gulligt. Kärlek är även svek och sorg som dom flesta får uppleva någon gång i sitt liv. Men tror det är bra, man bryts ner men byggs sedan upp igen och blir till en starkare person och man lär sig vad kärlek är och kan innebära. Men jag tror att jag har hittat mitt livskärlek och att vi kommer vara tillsammans hela livet. Men för det kommer det alltid finnas sorg med i bilden, men det arbetar vi på och löser snabbt. Iallafall jag och Niclas. Han är så medveten om att jag inte ska vara ledsen, för är jag det blir han det och han gör allt för att jag ska må bra igen och det är så gullig av honom, min enda kärlek <3

Har en dikt som jag tänkte dela med mig av , varsågod.


Vissa tror att kärlek bara är varma känslor
Men det är inte sant
Kärlek är inte bara rosor, kramar, choklad och pirr i ditt hjärta
Nej
Kärlek betyder också svek, sorg och smärta
Jag lovar
Jag har själv blivit sviken
Jag har själv varit där
Jag har själv känt den smärtan
Den smärtan att vara kär…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0