LÅNGT & LÄNGESEN

nu va de väldigt längesen ja skrev men har jobbat hela veckan och myst med beejbi :)

iaf, en dag förra veckan tog jag mitt pick och pack och drog till stugan vid 23 tiden för jag va så pigg och vela inte sova medans älsklingen va så trött och vela sova så jag åkte iaf ifrån han och sov i stugan med nina och ozzy som va lite piggare :D
sen någon dag på jobbet , i torsdags tror ja de va så kom kirurgläkarchefen och vela prata med alla , så han tog in oss i ett rum och börja prata om att de inte har gått så bra för UVA i sommar utan det har gått fruktansvärt bra ! hihi. på sommaren ska operationdrna dras ner till nästan hälften . Läste på ett papper sista jag jobba att det va ungeför 30-40 operationer på en dag som kommer till oss då och då är vi 5 sjuksköterskor och 2 undersköterska när vi är fullt bemanade ! Men på sommaren ska dom ju dra ner mkt mkt mer på operationer efter som vi är då 3 eller ibland 4 sjuksköterskor och 1 undersköterska  men denna sommar gjorde dom inte det dom har precis lika många operationer och ibland ännu mer och vi var ändå bara halv bemanade ! så vi fick rent utsakt jobba skiter ur oss och det va hemska veckor verkligen för vi hann inte med. så han kom och berätta hur duktiga vi va fast han tröck på ännu mera. så då bjöd han på magnum till alla och att han va så nöjd med oss och att utan oss så skulle de inte funka sa han tillochmed :) då blev man lite längre haha. Anna sa till mig att jag borde få två eftersom jag va ju där hela sommaren medans dom andra fick semester iaf, hihi :) men de gick ju för man hade så bra och roliga arbetskompisar ! nee men de va iaf skit roligt att han kom ner och bjöd på glass och berätta och tacka. Alla blev paffa för det har dom aldrig varit med om , visserligen ett mejl på sin höjd med aldrig att dom kommit ner personligen och tackat :)

ajja nog om det, igår kväll vid halv 9 kom jag på en briljanta iden att åka ut och plocka svamp så de gjorde ja o Nina med hitta inge. När vi väl kom ut ur skogen så såg jag en skylt där det stog att det var livsfarligt att vara där för militära övningar och att de isf sker på egen risk så vi åkte snabbt därifrån hem till syster T som hade kräftskiva ! Sen åkte vi hem till Niclas & bror och kolla när dom spela bara . halv 3 på natten skjussa ja hem Bror sen blev det godnatt !

 ska ut i skogen nu och plocka svamp med bror och linn, myspysigt :)


ne nu måste ja gåå, tjing :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0