DOLDA TALANGER

Sitter här och myser framför datan med min underbara söta kisse katt, Zeke <3 Han är verkligen världens sötaste och gosigaste katt. I LOVE HIM SO ! Ajja, kan inte sova. Fast jag är trött , så jävla irriterande !
Jadu va har man gjort idag ? Jo suttit på AF hela dagen och skrivit in mig så jag får akassa pengar nångång. Vi gick även på stan jag syster & teo. Sen har jag handlat bara med älsk . Har inte hänt så mkt så har egentilgen ingenting och berätta ! Men vad som händer på sista april har jag INGEN aning om ! Vet inte om jag ska festa eller vara nykter.... hmm...

yäyä..

Tänkte börja med att lägga ut mina extremt goda recept här så ni kan göra själva och smaka på och förstå hur duktig kock jag egentligen är ;D
Så Hanna nu äre bara att hämta papper och penna och börja skriva :D

Idag blir det : Kyckling i ädelostsås !
Jag vet, de låter inte gott !! Jag HATAR annars sånna här ädelostar och mögelostar och allt va de finns men jag gav det en chans iaf och de blev SUPER GOTT ! så oavsett om du inte är ett sånt stort fan av det så testa ändå tycker ja :)

Ingredienser

800 g kycklingfilé
5 dl créme fraiche
3 dl grädde
140 gram Kvibille gräddädel
1 hönsbuljongtärning
1 tsk svartpeppar
4 port kokt ris


Gör så här
Sätt på vattnet för att koka riset

Pusta kycklingfilén, och strimla den, eventuellt kan du skiva den i bitar. Stek den sedan i smör, så den får fin färg. Krydda inte.

Lägg créme fraichen i en gryta, tillsammans med grädden, buljongtärningen, och svartpeppar. Skiva även osten så den blir lättare att smälta och lägg även den i grytan.

Rör om tills allting har smält, och lägg sedan i den strimlade kycklingen, och låt det småputtra i 4-5 minuter.

Servera med kokt ris, och valfri sallad!


Om ni vågar testa på så berätta gärna om ni tyckte om de :D


Kommentarer
Postat av: H

jag har redan testat och gjort de receptet och de blev super gott :)

2010-04-28 @ 02:46:41
Postat av: N

Fyfan va gott det ser ut !!

2010-04-28 @ 19:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0