sjukt roligt!

Asså ni som kommenterar min blogg kan ni skriva erat namn istället för att skriva , lilla jag eller du vet nog redan vem det är... HUR FAN SKA JA KUNNA VET VEM DE ÄR NÄR NI INTE SKRIVER NAMN?!?!?!?! jag blir jävligt less på det, antigen skriver ni erat eget namn eller så kommenterar ni inte alls!


Va TVUNGEN att sno Annicas blogginlägg ! Helt sjuk roligt! :D

Våra barndomsminnen, våran uppväxt <3


Well. Kom och tänka på en sak. Vad hade jag och Ida för fantasi när vi var små egentligen? Så himla konstiga lekar vi hade för oss;

Först satt vi mitt i vardagsrummet med hennes föräldrar och lekte Arkiv X som jag kallade det. Då trängde vi ihop oss på ett tefat och styrde med en joystick och sa:
- Arkiv X till Arkiv Z är du där? Kom.
- Arkiv Z här, är du där Arkiv X? Kom.
Så kunde det fortsätta. Sen så döpte jag hennes katt till Bradam. Varför Bradam? Vad är det för namn? Vi lekte kontor och tog på oss hennes mammas klackskor och pälskappor och sprang runt utomhus och hette Vera Bengtsson och jag vet inte vad. Vi tog kloak-råttan Tim på axeln och gick på stan så folk skrämdes ihjäl. Vi låg under en säng i timmar och bara skrattade. Vi kvävde varandra med kuddar innan Idas mamma tillslut fick springa in och stoppa oss. Vi sov ALLTID med kläderna på. Vi gjorde en sallad och hällde på ton med vinäger, alla olika kryddor de hade och massa annat snusk och försökte tvinga Idas syster, Nina, att äta det, det slutade med att Ida skulle smaka först för att försäkra Nina om att det var gott. Hon spydde. Vi lekte alltid Simba och Scar i hennes föräldrars säng och slogs i slowmotion som de gör i filmen. Vi lekte häxa och Ida band fast mig för häxan hade kidnappat mig. Så skulle hon komma och rädda mig, men knuten vägrade gå upp så hon fick hämta en sax. Jag som var helt inne i leken sa:
- Skynda innan häxan kommer!
Ida blev så stressad och rädd så hon klippte mig i fingret. -.-


Varför var vi inte som andra småflickor och lekte med Barbies och dockor? Vi gjorde ett försök hemma hos Katrin att leka med Barbies. Det hela slutade med att min och Idas dockor gjorde inbrott hos Katrins Barbie och snodde alla hennes saker. Vad gick fel med oss Ida? x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0