beslutsångest

Nu vet jag inte alls hur ja ska göra i sommar!
Natten undrar om inte jag kan jobba med dom i sommar , men när pappert kom så tog ja dag av bara farten eftersom ja gjorde de förra sommaren. Men nu vet ja inte :( Jag stormtrivs både på dagen & natten! Jag älskar personalen både på dagen & natten! Undrar om ja ska byta ? :/ Eller om man inte kan ta hälften , men de tror ja inte! :( ÅH!  vill ju jobba på båda!! usch hatar sånt här!
Det positiva med natten är mkt mer timmar som blir till mera lön och OB tilllägg, Inte samma stress och påfrestningar för rygg & leder. Inte samma konfliker på natten som det är på dagen, Och jag är ju verkligen en nattmänniska! Så ja e mkt piggare på natten än på morgonen / dagen eftersom ja sitter uppe halva nätterna och kan inte lägga mej tidigt - sån är jag.
Det positiva med dagen är att man får abslout mer tid med dom boendena man blir en stor del av deras vardag ( som jag älskar ) Man får mer kontakt och man kan hitta på saker med dom som dom tkr om att göra . Ut och gå, spela spel, fika, prata. Sånt som vissa här inte verkar ha " tid " eller " ork " till att göra. Vilket jag tkr e väldigt fel ! Då TAR man sej den tiden för den finns alltid! Bara man vill. Och eftersom ja stormtrivs att vara tillhands och hjälpa dom att utföra det dom vill göra under dagen så passar jag jävligt bra in på dagen som vissa här ja inte tkr att dom gör pga av lathet eller inge intresse. Dom bara går hit för att dom " måste " , dom gör det dom ska som att ta upp dom & ge dom mat sen tkr dom att dom gjort sitt jobb.  Drf vill jag iaf vara en del av dom en stund någongång. Så dom får ut lite glädje av sista delen av sitt liv.

Jadu de här e skit svårt ! Men ska iaf prata med Barbro och se om de går o göra nått..
* hoppas *
:D

Som ni förstår så älskar jag verkligen mitt jobb :D
Och nu tkr ni säkert att jag är jättekonstig som gör det. men det är inte bara att torka BAJS som vissa säjer. Så ni som påstår det kan sluta för det retar upp mej. Och speciellt ni som inte prövat på att jobba inom omvårdnaden ( äldreboende ) , för då har ni inte heller nå erfarenhet så då tkr ja att ni ska bara hålla käften !

Kommentarer
Postat av: Tessan

Men självklart ska du ta natten...... Du ligger ju ändå vaken hela nätterna. Du jobbar mindre timmar med tjänar ändå som en 75% på dagen om du jobbar minst 65%. O du e ju även ledig oftare, beroende på schema självklart. Men kan du inte gå ut o jobba ex på dagen??? Kolla om du kan byta. love

2009-03-21 @ 04:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0